Boyfriend Magazine            

12.3.13

BATTLE PEARLS: Interview w Galit Koll Aginsky


From Battle Pearls photo shoot © Amit Maimon

How did the label get started?

My partner, Amit Maimon and I, met two years ago, both of us artistic people with backgrounds in jewelry, although neither of us formally studied design. I was already making women's jewelry at the time, under the label Lola. Even during our first meeting, we already felt the chemistry between us, despite the 13 year age difference between us.

? איך התחיל המותג

הכרתי לפני שנתיים את השותפה שלי, עמית מימון, שתינו נשים  אמנותיות בעלות רקע בתכשיטנות, למרות שאף אחת מאתנו לא למדה עיצוב באופן פורמלי. אני עיצבתי כבר אז תכשיטי נשים, תחת המותג לולה. כבר במהלך הפגישה הראשונה שלנו חשנו בכימיה בינינו, למרות פער גילאים של 13 שנה בינינו


© Rani Luria

Why men's jewelry?

For two reasons: firstly, we both are drawn to design for men - there's something cleaner and less flamboyant about it. We both connect to that. Secondly, the idea of bringing a feminine element to men's design fascinates us - it's more uncharted territory. It was always clear to us that this was our aim.

  ?למה תכשיטי גברים
משתי סיבות: ראשית, שתינו נמשכות לעיצוב לגברים - יש בזה משהו נקי יותר ופחות ראוותני. שתינו מתחברות לזה. שנית, הרעיון של שילוב אלמנט נשי בעיצוב לגברים מרתק אותנו - זה שטח אפור. תמיד היה ברור לנו שזו הייתה המטרה

Where are your collections sold?

Up until now Battle Pearls has been sold abroad: in Paris, At Paul Smith and all over London, as well as in places as varied as Frankfurt, Greece and Korea. And now, in Israel as well.

?איפה נמכרת הקולקציה שלכן

עד עכשיו המותג באטל פרלז נמכר בחו"ל: בפריז, בחנויות של פול סמית ובכל רחבי לונדון, ובכן במקומות מגוונים כמו פרנקפורט, יוון וקוריאה. ועכשיו, גם בישראל


The fact that you are already conquering European markets is the dream of most Israeli labels. This reverse process begs the question: why Israel, now?

Simply because there is a demand. Also, this is our place of inspiration and our home.

העובדה שאתן כבר כבשתן שווקים באירופה היא החלום של רוב המותגים הישראליים. התהליך ההפוך הזה מעלה את השאלה: מדוע ישראל, עכשיו?

פשוט כי יש ביקוש. כמו כן, זה המקום שלנו להשראה והבית שלנו.



© Rani Luria

Where is your production located?

The jewelry is 100% handmade in Israel. Our raw materials are imported of course: fabrics form Japan, trinkets from Africa, and so forth. We use a lot of pearls, semi-precious stones, rope and beads.

?איפה הייצור שלכן מתבצע

התכשיטים נעשים 100% בעבודת יד בישראל. חומרי הגלם שלנו מיובאים כמובן: בדים מיפן, חלקים מאפריקה, וכן הלאה. אנחנו משתמשות הרבה בפנינים, אבני חן, חבלים וחרוזים

What are your inspirations?

We were always inspired by all kinds of masculine realms: war medals and war in general. Now, perhaps as an answer to the purely masculine, our new collection is inspired by nature, Woodstock, psychedelia and worship of the moon.

?מה הם מקורות ההשראה שלכן

 תמיד קבלנו השראה מכל מיני תחומים גבריים: עיטורי מלחמה ומלחמה באופן כללי. עכשיו, אולי כתגובה ליצירה על טהרת הגבריות, הקולקציה החדשה שלנו מבוססת על טבע, פסיכודליה, וודסטוק, ופולחן של הירח



© Rani Luria

When will we get to see the new collection?

"Dark Side of the Sea" will be presented during Paris Fashion Week, this month.

?מתי נזכה לראות את הקולקציה החדשה

הצד האפל של הים" יוצג במהלך שבוע האופנה בפריז, בחודש זה"


What's the nest step for Battle Pearls?

In Israel, we will begin working with a showroom next month, we're working on our website, in addition to continuing to take custom orders and present at the Premier Class convention in Paris.

?מהו הצעד הבא של באטל פרלז

בישראל, נתחיל לעבוד עם אולם תצוגה בחודש הבא. אנחנו עובדות על אתר האינטרנט שלנו, ובמקביל אנחנו ממשיכות לקבל הזמנות אישיות ולהציג בכנס פרמייר קלאס בפריז


You can buy/contact Battle Pearls here:

ניתן ליצור קשר/לרכוש באטל פרלז כאן:
http://www.designbylola.com/contact

© Rani Luria

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...