![]() |
photo Hedi Slimane |
One week ago this photograph appeared on the personal website of Hedi Slimane, one of the most influential fashion designers of our generation, who was recently chosen as the creative director of luxury fashion label Yves Saint Laurent. With the photograph, Slimane (who joined Yves Saint Laurent after an extended retirement from the fashion industry and involvement in photography) effectively unveiled the new name and logo/typography of the veteran fashion house which he is now at the helm of: Saint Laurent Paris
לפני כשבוע התפרסמה התמונה הזו באתרו של הדי סלימן, אחד ממעצבי האופנה המשפיעים בדורנו, אשר מכהן כיום כמעצב ראשי בבית האופנה הצרפתי איב סאן לורן. בתמונה, כפי שאי אפשר לפספס, חושף סלימן (אשר פרש בשנים האחרונות מהתעשייה ועסק בצילום) את השם והלוגו/טיפוגרפיה החדשים של המותג תחת ניצוחו - סאן לורן פריז
כמובן, אין לנו שום מושג איזו השפעה היתה למעצב על החלטת שינוי-השם או אם המהלכים האלה תוכננו מראש או בכלל. בכל מקרה, הצעדים האלה - העסקת מעצב חדש בבית אופנה כה ותיק ומפואר ושינוי שם המותג שניה וחצי לאחר מכן - הביא לרעש גדול מאוד בתעשייה. רבים האנשים היכולים להגדיר את הצעד הנועז הנ"ל כחוצפה, בייחוד כאשר נכנס סלימן לתפקיד לפני חודשים ספורים ואליל האופנה איב סאן לורן עמצו נפטר רק לפני ארבע שנים ב2008 (אחרי פרישתו בשנת 2002). אך סלימן הוא לא סתם עוד אחד - בעת מילוי תפקידו כמעצב קו הגברים המוצלח, דיור הום, הכתיב סלימן את "המראה הגברי המודרני" שכולנו מכירים ולוקחים כמובן מאליו היום, אחרי עשר שנים, הכולל סקיני ג'ינס ובלייזרים נלבשים ע"י דוגמנים מאוד צעירים ורזים. באותה תקופה, סלימן רכש כבוד גדול בתעשייה ונראה שעכשיו הוא קוטף את הפירות. האמת היא שלסלימן כבר יש היסטוריה קצרה באיב סאן לורן לאחר שהתקבל לעבודה בה בשנת 1997 ושהה שם כשנתיים
שינוי השם הוא נכון - הדי סלימן הוא איש של אופנה, אין לו שום משיכה לכל ההצגה שמסביב ואפשר אפילו לתאר את התנהלותו כ"עבודה תכל'ס". שינוי השם לסאן לורן פריז הוא צעד פרסומי נטו, אשר אמור להזיז את אור הזרקורים אליו, בייחוד בתקופה בה כל עולם האופנה משחק "כיסאות מוזיקליים" ומעצבי אופנה רבים יוצאים מבתי אופנה כאלה ונכנסים לאחרים. אולי השם מהווה ג'סטה של כבוד לבוס החדש. השם שומר על מורשת המותג, ושונה בכדי להראות לכולנו כי התחיל עידן חדש ושהדי סלימן איז אין דה האווס, וכדאי לכולנו להתחיל לפחד. התצוגה הראשונה תחת ניצוחו, אגב, לא תיחשף לתקשורת. כמו שאומרו בשנות ה60: המהפכה לא תשודר בטלוויזיה. - אורי דרוקמן, מודלו
![]() |
photo Miguel Villagran |
No comments:
Post a Comment